PRAWA PACJENTA
RZECZNIK PRAW PACJENTA
Osobom ubezpieczonym, którym udzielono świadczenia zdrowotnego w ramach ubezpieczenia zdrowotnego przysługuje prawo do złożenia skargi do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Więcej informacji na stronie: www.bpp.gov.pl
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Sekretariat:
tel.: (22) 532 – 82 – 50
fax.: (22) 532 – 82 – 30
kancelaria@rpp.gov.pl
Przyjęcia interesantów w Biurze:
- Poniedziałek – w godzinach od 9.00 do 18.00
- Wtorek – w godzinach od 9.00 do 15.00
- Środa – w godzinach od 9.00 do 15.00
- Czwartek – w godzinach od 9.00 do 15.00
- Piątek – w godzinach od 9.00 do 15.00
Bezpłatna infolinia:
800 190 590 (pn. – pt. w godz. 8.00 – 20.00)
Współpraca Rzecznika z innymi instytucjami
Rzecznik Praw Pacjenta współpracuje z wieloma instytucjami działającymi na rzecz pacjentów. Są nimi instytucje regionalne i centralne, w szczególności:
- Rzecznik Praw Obywatelskich
- Stowarzyszenia, organizacje pozarządowe
- Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Lekarzy
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych, (tylko w 2001 r. 137 spraw zostało przekazanych do rzecznika odpowiedzialności zawodowej OIL oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych)
- Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Pielęgniarek i Położnych
- Lokalne Wydziały Zdrowia, Starostwa Powiatowe
- Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON)
- Regionalne Ośrodki Pomocy Rodzinie, Ośrodki Pomocy Społecznej
- Ministerstwo Zdrowia
- Naczelna Izba Lekarska

PEŁNOMOCNIK DO SPRAW PRAW PACJENTA
Pełnomocnik do spraw Praw Pacjenta
Pani Karolina Ficek
Pacjenci, którzy uznają, że w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w ZOZ Sucha Beskidzka mogło dojść do naruszenia przysługujących im praw pacjenta mogą zwrócić się do Pełnomocnika do spraw Praw Pacjenta.
Do zadań Pełnomocnika do spraw Praw Pacjenta należy w szczególności:
- czuwanie nad przestrzeganiem praw pacjenta w ZOZ Sucha Beskidzka,
- podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacji naruszania praw pacjentów,
- analiza skarg i wniosków pacjentów,
- współpraca z Dyrekcją Szpitala w procedurze udzielania odpowiedzi na pytania i skargi pacjentów,
- współpraca z Kierownikami poszczególnych komórek organizacyjnych Szpitala w zakresie przestrzegania praw pacjenta.
Pełnomocnik szpitalny dostępny jest dla pacjentów oraz ich rodzin w piątki od godz. 8.00 do godz. 15.00 w Dziale Prawnym, Budynek C Szpitala, I Piętro (tel. 668 312 943).