PRAWA PACJENTA

RZECZNIK PRAW PACJENTA

Osobom ubezpieczonym, którym udzielono świadczenia zdrowotnego w ramach ubezpieczenia zdrowotnego przysługuje prawo do złożenia skargi do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Więcej informacji na stronie: www.bpp.gov.pl 

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Łukasz Chmielowiec

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa

Sekretariat:
tel.: (22) 532 – 82 – 50
fax.: (22) 532 – 82 – 30
kancelaria@rpp.gov.pl

Przyjęcia interesantów w Biurze:

Poniedziałek – w godzinach od 9.00 do 18.00

Wtorek – w godzinach od 9.00 do 15.00

Środa – w godzinach od 9.00 do 15.00

Czwartek – w godzinach od 9.00 do 15.00

Piątek – w godzinach od 9.00 do 15.00

Bezpłatna infolinia: 800 190 590

 

Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta informuje m.in. o:

  • prawach jakie przysługują pacjentom, w tym przysługujących w konkretnej opisanej przez pacjenta sprawie,
  • sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu m.in. wskazuje praktyczne wskazówki i działania, które warto podjąć dochodząc swoich praw; instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać problem,
  • pomaga rozwiać wątpliwości odnośnie ewentualnego naruszenia praw pacjenta,
  • zasadach korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej,
  • szczególnych uprawnieniach do świadczeń opieki zdrowotnej,
  • drogach dochodzenia odszkodowania i zadośćuczynienia,
  • tym jak złożyć sprzeciw wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
  • funkcjonowaniu wojewódzkich komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych,
  • możliwościach zgłaszania działań niepożądanych leków.

 

Infolinie Narodowego Funduszu Zdrowia informują m.in. o:

  • danych teleadresowych placówek medycznych i gabinetów mających umowę z NFZ,
  • danych teleadresowych placówek NFZ,
  • zasadach korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej,
  • zasadach i miejscach udzielania pomocy medycznej w nocy, weekendy i święta,
  • zasadach udzielania świadczeń i funkcjonowania systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego,
  • dokumentach potwierdzających prawo do świadczeń, systemu e-WUŚ, systemu ZIP, wysokości składki,
  • zasadach uzyskania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego,
  • zasadach koordynacji systemów zabezpieczenia zdrowotnego w krajach Unii Europejskiej,
  • zasadach korzystania i miejscach wykonywania świadczeń w ramach programów profilaktycznych finansowanych przez NFZ.

PEŁNOMOCNIK DO SPRAW PRAW PACJENTA

 

Pacjenci, którzy uznają, że w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w ZOZ Sucha Beskidzka mogło dojść do naruszenia przysługujących im praw pacjenta mogą zwrócić się do Pełnomocnika do spraw Praw Pacjenta.

 

Do zadań Pełnomocnika do spraw Praw Pacjenta należy w szczególności:

  • czuwanie nad przestrzeganiem praw pacjenta w ZOZ Sucha Beskidzka,
  • podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacji naruszania praw pacjentów,
  • analiza skarg i wniosków pacjentów,
  • współpraca z Dyrekcją Szpitala w procedurze udzielania odpowiedzi na pytania i skargi pacjentów,
  • współpraca z Kierownikami poszczególnych komórek organizacyjnych Szpitala w zakresie przestrzegania praw pacjenta.

 

Kontakt z Pełnomocnikiem szpitalnym możliwy jest  pod numerem tel. 668 312 943, w dni robocze w godz. 8.00-15.00.

Zmień rozmiar czcionki
Kontrast